menu menu
facebook instagram
spravca@karlovaves.sk
© Karlova Ves - GDPR

Prišla dlho očakávaná modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály

Priniesla výluku električkovej dopravy a viaceré dopravné komplikácie a obmedzenia, ktoré zasiahli prevažnú časť obyvateľov Karlovej Vsi. Vo výsledku jej obyvateľom prinesie podstatne vyššiu úroveň cestovania. Prvá fáza modernizácie sa začala v sobotu 22. júna. 

 

Výluky električiek a náhradná doprava

V prvej fáze modernizácie, ktorá potrvá do konca septembra 2019, sa vylúčili z dopravy električky od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke. Výluka je riešená náhradnou autobusovou dopravou (linka X5) a posilnením liniek 29, 83 a 84. Linka X5 zabezpečuje dopravu cestujúcich zo zastávky Molecova do Karlovej Vsi a Dúbravky. V pracovných dňoch striedavo končí jeden spoj v Karlovej Vsi a každý druhý spoj ide do Dúbravky, vďaka čomu je v Karlovej Vsi interval medzi spojmi 3 – 4 minúty. Cez voľné dni jazdia v intervale 7 – 8 minút všetky spoje až do Dúbravky.

Po ukončení prvej fázy sa spustí doprava električiek na koniec Karlovej Vsi a náhradná autobusová doprava (linka X5) bude ďalej zabezpečovať dopravu z karloveského obratiska do Dúbravky. V tomto režime bude MHD fungovať do ukončenia druhej fázy modernizácie radiály, do 20. decembra 2019. Mestská hromadná doprava bude aj na trase linky X5 aj na trase liniek 83 a 84 vďaka preferenčným opatreniam pre MHD rýchlejšia ako jazda autom.

Dopravné obmedzenia pre individuálnu automobilovú dopravu

Dopravné obmedzenia počas modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály sa týkajú aj individuálnej automobilovej dopravy, keďže pre manipulačné práce je spravidla jeden zo štyroch jazdných pruhov zatvorený. Všetka cestná doprava cez Karlovu Ves v smere z Dúbravky je vedená v dvoch pruhoch a cestná doprava v smere do Dúbravky ide len jedným vyhradeným pruhom. Výnimku tvoria úseky, kde bude prebiehať rekonštrukcia podchodov (v 1. fáze podchod Borská), kde bude celá cestná doprava presmerovaná do dvoch pruhov len na jednej strane električkovej trate. V smere do Dúbravky bude aj pri jednom jazdnom pruhu umožnené individuálnej automobilovej doprave obiehať autobusy MHD v mieste ich zastávok.

Modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály je financovaná zo zdrojov EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Jej rekonštrukcia je nevyhnutná. Ak by k nej hlavné mesto nepristúpilo, hrozilo by jej kompletné odstavenie. Električková radiála denne prepraví do mesta a z mesta viac ako 30.000 cestujúcich. Po kompletnej modernizácii bude bezpečnejšia, rýchlejšia a odhlučnená. Cestovanie z konečnej električiek v Dúbravke k tunelu sa po modernizácii skráti o 3 minúty aj vďaka preferencii električiek na všetkých križovatkách.

Veľké prestupné uzly (zastávky Molecova a Damborského) budú riešené ako integrované prestupné zastávky. Dôjde k vybudovaniu nových nástupísk zastávok, ktoré budú vybavené osvetlenými prístreškami pre cestujúcich, s automatmi na výdaj cestovných lístkov, a aj s elektronickým informačným systémom. Prístup k nim bude bezbariérový. Vjazd električiek do obratiska v Karlovej Vsi bude umožnený aj zo smeru Dúbravka, čo prispeje k uľahčeniu riešenia náhradnej dopravy počas mimoriadnych odstávok električkovej premávky.

Sme si vedomí dočasného zníženia komfortu cestujúcich MHD aj automobilovou dopravou a prosíme Bratislavčanky, Bratislavčanov aj návštevníkov Bratislavy o trpezlivosť a zhovievavosť, ktorá nám všetkým pomôže k skoršiemu zlepšeniu dopravy v našom meste,“ požiadal o pochopenie, trpezlivosť a spoluprácu primátor Matúš Vallo.

Modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály je po stavbe obchvatu D4/R7 druhá významná dopravná stavba na území Bratislavy, ktorá si vyžiadala veľkú zmenu v organizácii dopravy a viacero dopravných obmedzení, avšak vo výsledku prispeje k lepšej dopravnej situácii v našom meste. Ďalšou takouto stavbou bude pripravované predĺženie električkovej trate do Petržalky s termínom ukončenia do roku 2023.

 

 

Nenašli ste na tejto stránke čo ste hľadali? Skúste Vyhľadávanie alebo nás kontaktujte na info@karlovaves.sk

Tlačiť
    Naposledy upravené: 11. júna 2019