Cestný správny orgán vykonáva prenesený výkon štátnej správy vo veciach miestnych komunikácií III. tr., IV. tr. a účelových komunikácií, ktoré sú obci zverené do správy. Určuje použitie dopravných značiek, dopravných zariadení, schvaľuje plán organizácie dopravy, povoľuje zvláštne užívanie miestnych komunikácií, ako sú zaujatie verejného priestoru, rozkopávky a zriadenie parkovacích miest (ZŤP, vyhradené).
Pri svojom výkone sa riadi zákonom č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon), zákonom č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov.
Cestným správnym orgánom a správcom miestnych komunikácií I.tr. a II. tr. je Magistrát hl. m. SR Bratislavy.
Kontakty:
- NAGY Peter, Mgr., tel. kontakt: 02/707 11 269, e-mail: peter.nagy@karlovaves.sk
Rozkopávky
Mestská časť Bratislava-Karlova Ves, ako vecne a miestne príslušný cestný správny orgán vykonávajúci miestnu štátu správu vo veciach miestnych komunikácií na území mestskej časti pre každú rozkopávku vydá rozhodnutie o zvláštnom užívaní komunikácie.
Ohlásená rozkopávka
Investor je povinný najneskôr 30 dní pred začatím prác požiadať o vydanie rozhodnutia o zvláštnom užívaní komunikácie. Na vydanie rozhodnutia bude potrebovať:
- Stavebné povolenie (ak bolo vydané),
- Harmonogram prác,
- Schválený projekt organizácie dopravy cestným správnym orgánom a na dopravnej komisii Magistrátu hl. m. SR. Bratislavy,
- Vyjadrenie vlastníka alebo správcu verejného priestranstva, ak ním nie je mestská časť Bratislava-Karlova Ves,
- Situačný nákres/náčrt s kótovanou rozkopávkou s vyznačenou šírkou vozovky, chodníka, resp. spevnenej plochy, alebo iného verejného priestranstva,
- Fotografickú dokumentáciu pred zaujatím verejného priestranstva, počas prác a po ich skončení,
- Zakreslené a potvrdené trasy podzemných inžinierskych sietí (ak je to potrebné),
- Parcelné číslo parcely (parciel), na ktorej bude zvláštne užívanie realizované,
- Doklad o úhrade správneho poplatku 80€ zaplateného prevodom na účet alebo v platobnom kiosku MiÚ v Centre služieb občanom.
Rozkopávka v prípade havárie
Dokumenty potrebné na vydanie rozhodnutia:
- Harmonogram prác (ak práce budú trvať viac ako 10 dní),
- Plán organizácie dopravy s umiestneným dočasným dopravným značením (ak práce trvajú viac ako 5 dní, musí byť schválený cestným správnym orgánom),
- Fotodokumentáciu miesta rozkopávky pri príchode na miesto, počas prác a pred jej dokončením,
- Situačný náčrt s kótovanou rozkopávkou a vyznačenou voľnou šírkou vozovky, chodníka, resp. spevnenej plochy, alebo iného verejného priestranstva,
- Parcelné číslo parcely (parciel), na ktorej bude zvláštne užívanie realizované.
Zaujatie verejného priestoru
Mestská časť Bratislava-Karlova Ves, ako vecne a miestne príslušný cestný správny orgán vykonávajúci miestnu štátnu správu vo veciach miestnych komunikácií na území mestskej časti pre každé zaujatie verejného priestoru vydá rozhodnutie o zvláštnom užívaní komunikácie.
Dokumenty potrebné na vydanie rozhodnutia:
- Schválený projekt organizácie dopravy (ak je potrebný),
- Vyjadrenie vlastníka alebo správcu komunikácie, ak ním nie je mestská časť Bratislava-Karlova Ves,
- Situačný nákres (napr. umiestnenie kontajnera, stánku),
- Parcelné číslo parcely (parciel), na ktorej bude zvláštne užívanie realizované,
- Doklad o úhrade správneho poplatku 80€ zaplateného prevodom na účet alebo v platobnom kiosku MiÚ v Centre služieb občanom.
Tlačivá:
Povolenie na vjazd
Mestská časť Bratislava-Karlova Ves vystavuje povolenie na vjazd pre obyvateľov na čas, ktorý je nevyhnutný na naloženie/nástup a vyloženie/výstup z vozidla. Parkovanie nie je dovolené.
Nenašli ste na tejto stránke čo ste hľadali? Skúste Vyhľadávanie.