menu menu
facebook instagram
spravca@karlovaves.sk
© Karlova Ves - GDPR

Na karloveských cestách sa začína zimná pohotovosť

Bratislavu čaká dnes popoludní a podvečer pravdepodobne značná nádielka snehu. Verejnoprospešné služby Karlova Ves sú pripravené vyraziť do terénu. Jedna pracovná zmena nastúpi od 14.00 h, druhá ju vystrieda počas noci. Karlova Ves zároveň hľadá ručných odhŕňačov snehu, záujemcovia sa môžu hlásiť na čísle: 0908 933 722. Hodinová mzda v hrubom 6,5 eur. Karlova Ves sa zásobila soľou ešte v lete, zásoby má dostatočné, aktuálne je na trhu so soľou veľký problém.

Špeciálna technika i 28 zamestnancov VPS budú odpratávať sneh a udržiavať zjazdnosť a schodnosť komunikácií tretej a štvrtej triedy, ktoré spravuje mestská časť. K nim patrí aj viacero schodísk, o ktoré nie je v Karlovej Vsi núdza. Ich zimná údržba je najnáročnejšia, keďže sa musí robiť ručne. O zjazdnosť a schodnosť komunikácií 1. a 2. triedy a chodníkov sa stará hlavné mesto. Mapu starostlivosti o zimnú údržbu je možné nájsť aj na interaktívnej mape, ktorá sa nachádza na webovej stránke Karlovej Vsi v interaktívna mapa/infraštruktúra/zimná údržba.

Karlova Ves má kopcovitý terén a najviac schodísk v Bratislave. Aj keď budú počas sneženia alebo poľadovice v teréne všetci naši zamestnanci, aj tak nebude možné zabezpečiť schodnosť všetkých ciest a chodníkov okamžite, ale postupne, od najviac vyťažených. V prvom rade musíme zabezpečiť schodnosť komunikácií pre záchranne zložky a samozrejme prístupy k hlavným dopravným komunikáciám vrátane zastávok MHD. Aj napriek nasadeniu všetkej techniky a ľudských síl nie je v našich možnostiach zabezpečiť pri intenzívnom snežení odhrnutie snehu z obidvoch strán chodníkov, preto bude vždy odhrnutá len jeho jedna strana,“ informuje riaditeľ VPS Anton Horínek.

Vodiči nesmú blokovať cesty

Ako ďalej hovorí, prácu im nezriedka komplikujú ľahostajní či priam bezohľadní vodiči, ktorých nesprávne parkujúce autá znemožňujú prechod techniky, ktorá zabezpečuje zimnú údržbu. „Často sa nám stáva, že vodiči, ktorí parkujú na chodníkoch, nedodržiavajú predpísanú vzdialenosť 1,5 metra voľného chodníka a pritom si buď neuvedomujú, alebo ešte horšie, že im je to jedno, že znemožňujú prechod aj našim strojom. A to isté sa týka ciest, kde musia vodiči nechať tri metre voľnej komunikácie medzi zaparkovanými autami, aby mohli prejsť nielen vozidlá záchranných zložiek, ale aj naše stroje. Radlica na odhŕňanie snehu je široká 2,5 metra, tak si predstavte, ako je ťažké sa s ňou hýbať v úzkej uličke a predovšetkým v zákrute, o ktoré nie je na karloveských cestách núdza. Ak teda vodič nášho odhŕňača usúdi, že nie je ponechaný dostatočný a najmä bezpečný priestor, jednoducho sneh neodhrnie. Potom by sa ale nemali chodci, alebo ostatní vodiči hnevať za neodhrnutý sneh naňho, ale na bezohľadného zle parkujúceho vodiča,“ apeluje riaditeľ VPS.

Cestárska soľ výrazne zdražela

V skladoch už majú pripravených 400 t soli na zimný posyp. Situáciu pri zabezpečení zimnej údržby tento rok komplikuje aj enormný nárast ceny posýpacej soli a aktuálne aj jej akútny nedostatok. „Soľou sme sa predzásobili ešte v lete, kedy sme tonu soli kúpili za 118 eur. V súčasnosti jej cena vyletela na takmer dvojnásobok. Tona soli teraz stojí okolo 200 eur a to ešte musíte mať šťastie, aby ste ju zohnali,“ hovorí riaditeľ VPS.

Schodisko môže posoliť ktokoľvek

Aj túto zimu budú pri 12 vybraných schodiskách nádoby so soľou, ktoré budú zamestnanci VPS používať najmä pri ručnom posype schodísk, ale použiť ich môžu aj ľudia v prípade, že by chceli posypať schody aj sami. Použiť môžete aj obyčajnú kuchynskú soľ, ktorá má podobné vlastnosti, keďže sa vyrába z tej istej suroviny.

Nenašli ste na tejto stránke čo ste hľadali? Skúste Vyhľadávanie alebo nás kontaktujte na info@karlovaves.sk

Tlačiť
    Naposledy upravené: 26. novembra 2021