menu menu
facebook instagram
spravca@karlovaves.sk
© Karlova Ves - GDPR

Ste na dôchodku? Pozor na podvodníkov s energiami!

Možno ste sa s tým stretli už aj vy. Pri dverách vám zazvoní predajca, ktorí vám tvrdí, že celý váš vchod už podpísal zmluvu s novým poskytovateľom energií. A vy ste vraj výnimka. Samozrejme, nezabudne argumentovať, aké to bude pre vás výhodné. Netreba vari ani dodávať, že skutočnosť býva často úplne iná. Že nejde o ojedinelý jav, svedčia aj časté sťažnosti a prosby o pomoc od prevažne starších Karlovešťanov, ktorí požiadali o pomoc a radu karloveskú bezplatnú právnu poradňu.
Opakovane sa na nás obrátili občania s prosbou o pomoc. Špekulanti zneužívajú dobromyseľnosť našich starších spoluobčanov a uvádzajú ich do omylu. Žiaľ, ľudia v rýchlosti podpíšu závažné dokumenty. Potom už je pomerne komplikované odstúpiť od zmlúv, ktoré vstúpili do platnosti. Preto je veľmi dôležitá prevencia. Treba byť opatrný, ostražitý a aj zdravo nedôverčivý. Vedieť, že nikto len tak neponúka zázraky, super výhodné ceny, ani iné výhody. Čím sa zdá ponuka výhodnejšia a čím viac tlačí niekto na rýchly podpis dokumentov, tým viac treba byť obozretný,“ odporúča koordinátor bezplatnej právnej poradne a vicestarosta Karlovej Vsi Branislav Záhradník.
S rôznymi typmi špekulantov a podvodníkov sa stretávajú nielen energetické spoločnosti, ale aj mnohé iné firmy, napríklad poisťovne. „Zákazníci by sa mali o zmene dodávateľa energií rozhodnúť až po získaní potrebných informácií. Mali by poznať všetky výhody, práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy,“ upozorňuje hovorca Slovenského plynárenského priemyslu (SPP) Ondrej Šebesta a odporúča: „V prípade, ak majú odberatelia pocit, že sa k nim niektorý dodávateľ správal nekorektne alebo dostali neúplné či zavádzajúce informácie, môžu sa obrátiť na Férovú linku SPP na bezplatnom čísle 0800 126 076. Zákazníci sa na nás môžu obrátiť osobne na ktoromkoľvek z našich 20 zákazníckych centier po celom Slovensku.“ K dispozícii je im aj Zákaznícka linka SPP 0850 111 363.

PÄŤ RÁD, AKO SA VYHNÚŤ PODPISU NEVÝHODNEJ ZMLUVY
1. Nepodpisujte nič medzi dverami a nekonajte pod nátlakom. Požiadajte o čas na zváženie ponuky a využite ho na overenie informácií a zodpovedanie prípadných otázok.
2. Všetky dokumenty si pozorne prečítajte a informácie, vrátane totožnosti predajcu, si vždy preverte.
3. Ponuku si žiadajte predložiť písomne, najlepšie na hlavičkovom papieri spoločnosti.
4. Nenechajte sa zlákať zdanlivo výhodnou cenou, môže skrývať rôzne prekvapenia. Pozor na skryté poplatky. Overte si, či v zmluve nie sú zohľadnené aj ďalšie poplatky za uzatvorenie alebo sankcie za predčasné ukončenie zmluvy.
5. Od zmluvy, uzavretej pri podomovom predaji, môžete podľa zákona odstúpiť do 14 pracovných dní bez udania dôvodu.

Foto: ilustračné (internet)

Nenašli ste na tejto stránke čo ste hľadali? Skúste Vyhľadávanie alebo nás kontaktujte na info@karlovaves.sk

Tlačiť
    Naposledy upravené: 18. decembra 2020